درمان لرز در خانه

درمان لرز در خانه

تب که به فارسی “تب” نامیده می‌شود، افزایش دمای بدن فوق‌العاده است. لرز، یا “لرز”، به لرزش یا ترکش غیرارادی بدن اشاره دارد. درک این اصطلاحات پایه‌ای برای کشف روش‌های موثر درمان در خانه می‌باشد.

تب و لرز: چالشی که با راهکارهای موثر قابل درمان است

تاثیرات نامطلوب تب و لرز بر زندگی روزمره یک فرد می‌تواند به شدت آزاردهنده باشد. با این حال، از طریق راهکارهای مناسب، می‌توان این مشکل را بهبود بخشید. در این مقاله، به بهترین روش‌ها برای درمان تب و لرز پرداخته و راهکارهای موثر را معرفی می‌کنیم.

علت‌های متداول تب و لرز

لرز یکی از مشکلاتی است که ممکن است در زندگی روزمره با آن مواجه شویم. از لرزش دست تا لرزش عضلات، این موضوع می‌تواند بر کیفیت زندگی تأثیرگذار باشد.

تب و ارز اغلب باعث ناراحتی و کاهش کیفیت زندگی می‌شوند. اما با استفاده از روش‌های درمانی ساده و طبیعی، می‌توانید این چالش‌ها را در خانه مدیریت کنید.

اکثرا این سوال ذهن را درگیر می‌ کند که این امر چگونه اتفاق می افتد که با وجود تب بالای بدن و گرمای شدید بدن دچار لرز می شود. لازم است بدانید زمانی که شما دچار تب می شوید از درون دمای حرارت بدن تان بالا می‌ رود و این کاملا طبیعی است که از بیرون در محیطی قرار می‌ گیرد که دمای آن با دمای درون بدن انسان تعادل ندارد از این رو لرز بر شما چیره می شود و احساس سرما می کنید.شناخت عوامل اساسی تب و لرز برای درمان هدفمند ضروری است.

مراحل از بین بردن لرز مرحله به مرحله:

اولین اقدام که در مواجه شدن با تب و لرز باید انجام دهید این است که آرامش خود را حفظ کنید لباس های گرم و مناسب بپوشید .

دومین اقدام درمان خانگی تب و لرز این است که یک پتو دور خود بپیچید اگر با این کار باز احساس لرز داشتید سعی کنید از پتوی دیگری استفاده نکنید

شما می توانید یک لباس مازاد بر لباسی که دارید بپوشید و زمانی که لرز شما از بین رفت آن را دربیاورید

نکته مهم: اگر دچار تب و لرز می شود باید لباس های خیلی زیادی تن نکنید، سعی کنید لباس های سبک و مناسب دمای تن کنید. از دیگر درمان های خانگی تب و لرز این است که آب و مایعات فراوان بنوشید. همچنین تاکید می گردد استرس و اضطراب را در همچین شرایطی از خود دور کنید

سومین اقدام باید دمای اتاق را پایین بیاورید و آن را خنک نگه دارید این راه کار نقش مهمی در پایین آوردن تب دارد و می‌ تواند آن ها را متعادل سازند

چهارمین اقدام از دارو های پایین آورنده تب استفاده کنید زیرا اگر تب شما طولانی ادامه داشته باشد ممکن است تاثیرات بد و جبران نشدنی روی ساختار بدنی شما ایجاد کند .

قابل توجه افرادی که تب و لرز دارند و یا افرادی که وظیفه ی خدمات پرستاری در منزل از این بیماران را برعهده دارند ، حتما موارد زیر را به طور کامل بخوانند تا به این بیماران کمک نمایند.

همین الان بخوانید  درمان کبد چرب با زردچوبه
درمان تضمینی لرز در خانه با روش های جدید در فصل سرما

با حوله نمناک پاشویه نمایید :

زمانی که دچار تب می‌شوید و این عارضه بر اثر عواملی مانند سرماخوردگی و عفونت باشد شما می توانید از درمان خانگی تب و لرز پاشویه استفاده نمایید.

این روش به این گونه است که یک حوله خیس روی پیشانی فرد مبتلا به تب قرار بدهید و یا این که با دوش آب ولرم حمام کند این راه کار می‌تواند با انبساطی که در روی رگ ها به وجود می‌ آورد دمای حرارت بدن را متعادل کند.

مصرف شربت عسل و آبلیمو :

بنا بر نظریه مشاورین مرکز خدمات پرستاری آبادیس تهیه کردن شربت عسل به همراه آب لیمو نیز می‌ تواند دمای حرارت بدن را کاهش بدهد روزانه دو لیوان از آن را به فرد مبتلا به تب بخورانید.

مصرف دمنوش زنجبیل :

زنجبیل به دلیل طبیعت گرم و خشک که دارد می‌ تواند علائم سرماخوردگی از جمله تب و لرز را برطرف نماید. این داروی گیاهی خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و جریان گردش خون را بالا می برند از این رو در درمان تب بسیار موثر واقع می شود .

فلفل سیاه و تاثیر شگرف آن در تب و لرز :

فلفل سیاه خاصیت دارویی فراوانی دارد که همه ما در غذا های خود از آن استفاده می کنیم. یکی از خواص دارویی آن برطرف کردن تب و لرز است.

شما می توانید دانه فلفل سیاه را بجوشانید آن را صاف کنید و میل نماید این نوشیدنی می‌ تواند باعث تعریق زیاد و ادرار بیش از حد گردد از این رو عفونت میکروبی را از بدن خارج می کند و کمک به برطرف شدن تب و لرز می کند.

نوشیدن آب سیب طبیعی :

سیب به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد می‌ تواند از رشد مهاجمان بدن پیشگیری نمایند و برای کاهش تب و لرز بسیار موثر واقع شود آن را در منزل تهیه کنید و به مصرف برسانید .

کاربرد حنا و سرکه در درمان خانگی تب و لرز :

کارشناسان علوم سنتی بر این عقیده هستند که ترکیب حنا و سرکه تاثیر شگرفی در پایین آوردن تب و لرز دارد.

شما می توانید یک قاشق پودر حنا را با سرکه طبیعی مخلوط کنید و قسمت کف پا بمالید تاثیر دارو به حدی است که در ۲۰ دقیقه اثر خود را می گذارد و تب و لرز شما را از بین ببرد .

مصرف پونه کوهی :

پونه کوهی یکی از درمان های خانگی تب و لرز محسوب می شود عصاره آن ویروس های آنفولانزا را از بین می‌ برد.

شما می توانید آن را با مرزنجوش و آب مخلوط کنید و بگذارید دم بکشد سپس آن را به چای خود اضافه کنید و بنوشید تا شاهد برطرف شدن تب و لرز خود شوید.

استفاده از کاهو برای رفع تب و لرز :

کاهو نیز یکی از برطرف کننده های تب و لرز باشد. استفاده آن به این گونه است که چند برگ آن را در ظرفی بریزید و به آن آب گرم اضافه کنید بعد از خیس خوردن آن را صاف کنید و مقداری عسل به آن اضافه نمایید و در یک زمان مشخصی به مصرف برسانید.

همین الان بخوانید  درمان کمر درد

رفع تب و لرز با روش‌هایی طبیعی و کارا

استفاده از گیاهان دمنوش

درمان تب و لرز با استفاده از گیاهان دمنوش می‌تواند یکی از راهکارهای موثر باشد. به عنوان مثال، دمنوش زنجبیل و نعناع می‌تواند باعث کاهش تب شده و راحتی را به فرد برساند.

استفاده از لحظه‌های سرد

استفاده از لحظه‌های سرد بر روی نقاط حساس بدن نظیر پیشانی و گردن می‌تواند به سرعت تب را کاهش دهد. این روش طبیعی و بدون عوارض جانبی، یک راه موثر برای مدیریت تب است.

مصرف مایعات به میزان کافی

یکی از راهکارهای اساسی در درمان لرز، مصرف مایعات به میزان کافی است. این اقدام باعث جلوگیری از خشکی و نقصان مایعات در بدن می‌شود که می‌تواند لرز را کاهش دهد.

استفاده از پوشش‌های گرم

استفاده از پوشش‌های گرم و راحت برای بدن می‌تواند لرز را بهبود بخشد. این پوشش‌ها نه تنها گرما را در نگه داشته، بلکه لرز را نیز کاهش می‌دهند.

نتیجه گیری و ختام: اهمیت مشاوره پزشکی در درمان تب و لرز

هرچند که روش‌های ذکر شده می‌توانند در کاهش تب و لرز مؤثر باشند، اما اهمیت مشاوره پزشکی درمانی نباید اغفال شود. هرگونه علائم ناشی از تب و لرز باید موجب مراجعه به پزشک شوند تا درمان مناسب و به موقع انجام شود.

در نهایت، با اعتنای به روش‌های طبیعی و مشاوره پزشکی، می‌توان به بهبود وضعیت تب و لرز پیش برد. استفاده از راهکارهای موثر و پیگیری مشاوره پزشکی، اقدامی هوشمندانه برای مدیریت این علائم آزاردهنده است.

در مورد خدمات پرستاری در منزل آبادیس بیشتر بدانید:

 از خدمات مهم مرکز پرستاری آبادیس، ارائه مشاوره و انجام کلیه خدمات پرستاری در منزل است که این خدمات توسط افراد ماهر و مجرب ما بصورت کاملا اصولی انجام می‌شود.

در طول شبانه روز ما در کنار شما هستیم تا بتوانیم در شرایط سخت در کنار شما و باعث دلگرمی باشیم.

ما در مرکز پرستاری آبادیس با توجه به دارا بودن مجوز های لازم، امکان ارائه خدمات حمایتی، تشخیصی و درمانی به شما عزیزان را در امن ترین مکان ممکن یعنی منزل یا محل کار شما با بالاترین سطح کیفی و در کمترین زمان ممکن فراهم نموده ایم.

درصورت داشتن درخواست فوری یا حتی نیاز به ویزیت پزشک در منزل ، اعزام آمبولانس و یا سرم تراپی در منزل، می‌توانید در تمامی ساعات روز با کارشناسان مربوطه در مرکز پرستاری آبادیس تماس بگیرید.

طرف قرارداد با بانک‌ها و امکان دریافت بیش از ۷۰% هزینه های درمانی در منزل از بیمه تحت پوشش با ارائه رسید از ما.
پیشنهاد می‌کنیم از مطالب آموزشی ما در وبلاگ آبادیس و پیج اینستاگرام آبادیس که روزانه درج می گردد استفاده فرمایید.

شمال تهران
مرکز و جنوب تهران
تماس فوری

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

تحریریه آبادیس وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات پرستاری در منزل 👨‍⚕️ فقط با یک تماس تماس فوری
+ +