کاردرمانی و گفتار درمانی در منزل

کار درمانی و گفتار درمانی در منزل | مرکز پرستاری آبادیس

کار درمانی و گفتار درمانی دو نوع روش درمانی هستند که برای بهبود مشکلات روانی و ارتباطی افراد استفاده می‌شوند. هر دو این روش‌ها بر اساس تعامل و گفتمان بین متخصص درمان و بیمار یا مشاوره‌گیرنده انجام می‌شوند.

در کار درمانی، متخصص درمان به فرد در تحقق اهداف مشخص کمک می‌کند. این اهداف می‌توانند شامل تغییر رفتارها، بهبود ارتباطات، مدیریت استرس و افزایش خودآگاهی باشند. در جلسات کار درمانی، روش‌های مختلفی مانند مشاوره، تمرینات عملی و روش‌های متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما گفتار درمانی بر توانایی‌های بیانی و ارتباطی شخص تمرکز دارد. در این روش، متخصص درمان (معمولاً یک گفتاردرمان‌گر) با بیمار به صورت مستقیم در مورد مشکلاتش صحبت می‌کند و او را در بهبود مهارت‌های ارتباطی و بیانی هدایت می‌کند. این شامل تمرینات شنیداری و بیانی، تمرینات تلفظ و اصلاح ناهنجاری‌های گفتاری و روش‌های دیگر است.

مرکز پرستاری آبادیس خدمات گفتار درمانی و کاردرمانی در منزل را برای شما فراهم نموده است. درصورت داشتن درخواست با کارشناسان ما در تماس باشید.

کار درمانی در منزل چیست؟

کار درمانی در منزل، عبارت است از استفاده درمانی از کارها و فعالیت‌های روزمره زندگی برای افراد و گروه‌ها با هدف تسهیل مشارکت آن‌ها در نقش‌های زندگی و اجتماع. فیزیوتراپی در منزل مبحث جداگانه ای از این موضوع دارد.

خدمات کار درمانی و گفتار درمانی در منزل توسط مرکز پرستاری آبادیس

کار درمانی در منزل مناسب چه کسانی هست؟

در افراد مبتلا به بیماری‌ها یا ضایعات جسمی، اختلال در عملکردهای روانی اجتماعی، ناتوانی‌های رشدی، اختلالات یادگیری در سالمندان، به منظور پیشگیری از ناتوانی، حفظ حداکثر استقلال و کسب سلامتی از کاردرمانی در منزل کمک گرفته میشود.

خدمات کاردرمانی با هدف ارتقای سلامت و بهزیستی و برای کسانی که دچار یا در خطر بیماری، ضایعه، اختلال، عارضه، نقص، ناتوانی، محدودیت فعالیت یا محدودیت در مشارکت هستند ارائه داده می‌شود.

روش های کار درمانی و گفتار درمانی در کنار هم

هر دو روش می‌توانند در منزل و بصورت فشرده انجام شوند. این به معنای این است که فرد می‌تواند در خانه به کار درمانی و گفتار درمانی بپردازد و تمرین‌های مربوطه را به طور منظم و در راستای هدف‌های درمانی انجام دهد. این البته نیازمند همکاری و تعامل فعالی از سوی فرد و حضور متخصص درمان می‌باشد.

گفتار درمانی در منزل چیست؟

گفتاردرمانی یا آسیب‌شناسی گفتار و زبان رشته‌ای از علوم توانبخشی است که توسط یک متخصص بالینی بنام گفتار درمانگر یا آسیب‌شناس گفتار و زبان (SLP) به بررسی تشخیص و درمان اختلالات ارتباطی اختلالات درکی اختلالات صوت و مشکلات بلع می‌پردازد.

یک تصور غلط و رایج این است که گفتار درمانی در منزل را شاخه ای از روانشناسی می‌دانند که با صحبت کردن با مردم به اصلاح اختلالات رفتاری می‌پردازد. عده ای زیادی از مردم این رشته را محدود به اصلاح کردن اختلالات تلفظ می‌دانند (مثلاً فردی که توانایی تلفظ حرف “ر”  را ندارد).

در حقیقت گفتاردرمانی در منزل با حوزه گسترده‌ای از موضوعات گفتار (تکلم) ،زبان، بلع، صوت و ارتباط درگیر می‌شود.

مرکز پرستاری آبادیس | ارائه کلیه خدمات پرستاری در منزل

مادر طول شبانه روز در کنار شما هستیم تا دلگرمی و آرامشی برای شما باشیم.

مرکز پرستاری در منزل آبادیس خدمات کار درمانی و گفتار درمانی را برای بیمار شما فراهم نموده است تا با آسودگی خاطر از هر جوانب بتوانید بهترین خدمات گفتار درمانی را در منزل خود داشته باشید. درصورت داشتن درخواست فوری یا حتی نیاز به اعزام آمبولانس ، پرستار سالمند در منزل و یا تزریقات در منزل می‌توانید در تمامی ساعات روز با کارشناسان مربوطه در مرکز پرستاری و پزشکی آبادیس تماس بگیرید.

طرف قرارداد با بانک ها  و امکان دریافت بیش از ٧٠% هزینه های درمانی در منزل از بیمه تحت پوشش با ارائه رسید از ما.
پیشنهاد می‌کنیم از مطالب آموزشی ما در وبلاگ آبادیس و پیج اینستاگرام آبادیس که روزانه درج می گردد استفاده فرمایید.

شمال تهران
مرکز و جنوب تهران
تماس فوری
خدمات پرستاری در منزل 👨‍⚕️ فقط با یک تماس تماس فوری
+ +