بخیه در منزل

بخیه در منزل | مرکز پرستاری آبادیس

بخیه در منزل یک روش درمانی است که در برخی موارد می‌تواند برای بستن جراحی‌های کوچک یا بریدگی‌ها استفاده شود. اگر شما یا کسی دیگری نیاز به بخیه در منزل دارید، لازم است قبل از هر چیز از پزشک خود مشورت بگیرید تا مطمئن شوید که این روش مناسب برای شما است.

 

قبل از شروع هر نوع روش درمانی در خانه، لازم است موارد زیر را در نظر بگیرید:

۱. مشورت با پزشک: همیشه بهتر است قبل از شروع بخیه در منزل، با پزشک خود مشورت کنید. پزشک شما باید بتواند شرایط جراحی را ارزیابی کند و توصیه‌های لازم را بدهد.

۲. مواد ضدعفونی کننده: قبل از شروع بخیه در منزل، اطمینان حاصل کنید که مواد ضدعفونی کننده مناسب را در اختیار دارید. ممکن است پزشک شما توصیه‌های خاصی در این زمینه بدهد.

۳. ابزار و وسایل لازم: برای انجام بخیه در منزل، نیاز به وسایلی مانند سوتور، سوزن و نخ بخیه، محلول ضدعفونی کننده، دستکش و بانداژ دارید. اطمینان حاصل کنید که تمامی ابزار و وسایل مورد نیاز در دسترس شما قرار دارد.

بخیه چیست؟

بخیه یک اقدام پزشکی است که برای بستن دو لبه زخم در جراحات و عمل‌های جراحی کوچک به کار می‌رود. این روش با مقداری نخ مخصوص و استریل و سوزنی خاص انجام خواهد شد.

نکاتی که باید قبل از زدن بخیه رعایت شود

۱. بهداشت شخصی: قبل از شروع هر گونه روش درمانی، دستان خود را بطور کامل با آب و صابون بشویید و دستکش بپوشید. این کار به منظور کاهش خطر عفونت است.

۲. ضدعفونی کردن: محل بریدگی را با محلول ضدعفونی کننده تمیز کنید. موارد خاصی که پزشک شما توصیه می‌کند را در نظر بگیرید.

۳. بستن بخیه: با استفاده از سوتور، نخ بخیه را از زیر پوست به سطح بیرونی پوست برده و بخیه را با دقت بسته و تثبیت کنید.

۴. پوشش: پس از بستن بخیه، محل بریدگی را با بانداژ یا پانسمان مناسب بپوشانید تا محافظت کنید و از آلودگی جلوگیری شود.

مراقبت های لازم از بخیه زخم:

در مراقبت از زخم برای تسریع روند بهبودی و جلوگیری از بروز عفونت دانستن یک سری نکات و رعایت آن‌ها ضروری است. زخمی که سوچور زده شده، باید خشک و تمیز نگه داشته شود. در صورت وجود رطوبت در ناحیه زخم، احتمال باز شدن و عفونت افزایش می‌یابد. پس از ۲ یا ۳ روز از زدن سوچور، می‌توان با اجازه پزشک در منزل یک روز در میان با استفاده از سرم شست‌وشوی نرمال‌سالین زخم را شست و دوباره خشک و پانسمان کرد و در مورد کشیدن بخیه بعد از چند روز با ایشان مشورت کرد. بهتر است از آب و بتادین استفاده نکنید. در صورت مشاهده هر گونه ترشح از محل زخم، قرمزی، تورم و دمای بالا به حتماً به پزشک مراجعه نمایید.

روش سوند گذاری ادرار در منزل به چه صورتی است؟

گاهی وقت‌ها یه اتفاقات ناخواسته‌ای در بیرون یا منزل پیش میاد که دستتون یا اندام‌های دیگه از بدنتون رو ببرین! نیازی نیست برای هر بریدگی تا بیمارستان و مرکز درمانی بروید، با حفظ خونسردی می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و مشاوره تلفنی بگیرید. حتی از بریدگی و زخم تون می‌تونید برای ما عکس و فیلم بفرستید تا اگر نیاز به بخیه زدن بود مجرب‌ترین و حرفه‌ای ترین کارشناسای زخم رو براتون اعزام کنیم، تا با بهترین کیفیت و استریل ترین شرایط ممکن اون ناحیه رو در منزل بخیه بزنند.

انجام بخیه در منزل (تهران)

در مواقعی بصورت ناخودآگاه دچار بردی در اندام ها میشوید،که نیاز به بخیه زدن داشته باشد و شاید مراجعه به مراکز درمانی در آن لحظه برای شما دشوار باشد.بهترین گزینه برای آن زمان استفاده از خدمات بخیه در منزل میباشد که میتوانید با ثبت درخواست انجام بخیه در منزل با کارشناسان مرکز پرستاری آبادیس در تماس باشید.

تا بتوانیم در شرایط دشوار بیماری،قوت قلب و باعث دلگرمی شما باشیم. 

خدمات تخصصی پرستاری در منزل با مرکز پرستاری آبادیس

یکی دیگر از خدمات آبادیس، ارائه مشاوره و انجام بخیه در خانه است که این خدمت توسط افراد ماهر و مجربی از کارشناسان ما انجام می‌شود.

در طول شبانه روز ما در کنار شما هستیم تا بتوانیم در شرایط سخت در کنار و دلگرمی شما باشیم.

درصورت داشتن درخواست فوری یا حتی نیاز به خدمات پرستاری در منزل یا اعزام آمبولانس، می‌توانید در تمامی ساعات روز با کارشناسان مربوطه در مرکز پرستاری آبادیس تماس بگیرید.

طرف قرارداد با بانک‌ها و امکان دریافت بیش از ۷۰% هزینه های درمانی در منزل از بیمه تحت پوشش با ارائه رسید از ما.
پیشنهاد می‌کنیم از مطالب آموزشی ما در وبلاگ آبادیس و پیج اینستاگرام آبادیس که روزانه درج می گردد استفاده فرمایید.

شمال تهران
مرکز و جنوب تهران
تماس فوری
مرکز پرستاری آبادیس ارائه کننده خدمات برتر پرستاری در منزل
خدمات پرستاری در منزل 👨‍⚕️ فقط با یک تماس تماس فوری
+ +