صدور گواهی فوت در منزل ✅ فوری و شبانه روزی

صدور گواهی فوت در منزل | مرکز پرستاری آبادیس

صدور گواهی فوت در منزل ویژه تهران

صدور گواهی فوت در منزل همانند صدور گواهی تولد، یکی از مهم ترین مواردی است که پس از مرگ فرد باید گرفته شود. مرگ افراد به علت های مختلفی ممکن است اتفاق بیوفتد، مانند بیماری های مزمن، تصادف، مرگ ناگهانی ناشی از ایست قلبی و غیره. افرادی که در بیمارستان یا کلینیک ها فوت می شوند، صدور گواهی فوت آنان توسط پزشک در بیمارستان انجام می شود؛ اما در برخی از اوقات افراد در خانه خود فوت می کنند که در شرایط فوق نیاز است پزشک در منزل مستقر شده و نسبت به صدور گواهی فوت اقدام کند. پزشکی که گواهی فوت در خانه را صادر می کند، باید همه جوره تایید شده باشد. گواهی مرگ یا فوت توسط هر کسی صادر نمی‌ شود. 

صدور گواهی فوت در منزل یکی از سریع ترین خدمات تخصصی در منزل است. غم از دست دادن عزیزان بیش از آن چیزیست که تصورش را میکنیم تا برای خودمان پیش نیاید قابل درک و فهم نمیباشد. ما در کنار شما هستیم تا در زمان فوت عزیزانتان در منزل بتوانیم گواهی فوت در منزل را در کمترین زمان ممکن و به آسانی توسط مرکز  پرستاری آبادیس برای شما صادر کنیم.

جهت ثبت درخواست جهت صدور گواهی فوت در منزل میتوانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

در طول شبانه روز ما در کنار شما هستیم تا بتوانیم در شرایط دشوار بیماری،قوت قلب و باعث دلگرمی شما باشیم. 

اگر شما هم در مورد صدور گواهی فوت در منزل سوال دارید، در این مقاله از آبادیس همراه ما باشید تا اطلاعات کامل و منظمی در این خصوص برای شما ارائه کنیم.

گواهی فوت چیست؟

گواهی فوت مدرکی است که توسط پزشک دارای صلاحیت بعد از معاینه و تایید فوت انسان بر اثر مرگ طبیعی یا بیماری صادر می‌گردد. در صورتی که پزشک فوت شخص را بر اثر بیماری یا مرگ طبیعی تایید نکند در این صورت صدور گواهی فوت توسط سازمان پزشکی قانونی پس از بررسی علت فوت صادر خواهد شد.

صدور گواهی فوت در منزل توسط پزشک | مرکز پرستاری آبادیس

بررسی مراحل صدور گواهی فوت در منزل تهران

در مواقع فوت عزیزانتان و دوری از اتلاف زمان و نامه نگاری های اداری بجای مراجعه به مراکز درمانی میتوانید صدور گواهی فوت در منزل را توسط ویزیت پزشک در منزل انجام بدهید.

ما این خدمت را برای شما فراهم نموده ایم تا در این شرایط دشوار بتوانیم کمکی به شما کنیم و براحتی در کمترین زمان ممکن گواهی فوت در منزل، را برای عزیز از دست رفته شما توسط پزشکان دارای صلاحیت صادر نماییم.

صدور گواهی فوت در منزل عموما توسط پزشک شبانه روزی صورت می گیرد؛ مزیتی که صدور گواهی فوت در خانه دارد این است که گاهی اوقات شاهد این موضوع هستیم که افراد سالمند یا حتی افراد سالم در منزل فوت می کنند و نیاز به تایید پزشک مورد تایید نظام پزشکی وجود دارد.

پزشک مورد تایید بر بالین فرد فوت شده حاضر شده و در صورتی که مورد مشکوک یا مشکل قانونی و قضایی وجود نداشته باشد، گواهی فوت را همانجا در خانه صادر می کند؛ اما در صورتی که پزشک صلاح نداند، باید از طریق پزشک قانونی و طی فرایند های موجود مانند کالبدشکافی و بررسی دقیق قضایی اقدام کنید.

زمانی که پزشک برای صدور گواهی فوت حاضر می شود، دلیل فوت فرد ، سوابق بیماری او ، سن و یکسری موارد تکمیلی را در نظر می گیرد و بررسی می کند؛ چرا که مسئولیت شدید قانونی برای صادر کننده این گواهی وجود دارد.

شرایطی که پزشک می تواند برای فرد متوفی گواهی فوت در منزل صادر نماید:

✅ در صورتی که پزشک از قبل، فرد متوفی را تحت درمان داشته و از بیماری او آگاه بوده باشد

✅ اگر پزشک فرد متوفی را نمی شناسد با بررسی مدارک و شرایط متوفی بتواند علت مرگ را غیر مشکوک تشخیص دهد.
مرگ متوفی باید طبیعی و بدون دخالت هیچ گونه عامل خارجی اتفاق افتاده باشد.

✅ جسد شخص متوفی از نظر دررفتگی، اصابت گلوله یا چاقو ، شکستگی، خفگی ، تروما و…. مورد معاینه ی کامل پزشک قرار گیرد.

✅ علت فوت باید برای پزشک کاملا مشخص و در ارتباط با بیماری فرد متوفی باشد، موجب می شود که گواهی فوت در خانه صادر شود.

✅ جسد متوفی با مدارک همخوانی داشته و برای پزشک هویت شخص متوفی، احراز شود.

نکته مهم:
در صورتی که در هر مرحله از کفن و دفن یا معاینات، شواهدی وجود داشته باشد که مرگ طبیعی را زیر سوال ببرد، جنازه متوفی به پزشکی قانونی ارجاع داده می شود. اگر فرد بیماری را در منزل دارید می توانید قبل از اینکه کار به صدور گواهی فوت در خانه بکشد از خدمات پرستاری در منزل آبادیس استفاده کنید. زیرا بهترین متخصصان و حاذق ترین آن ها در این مرکز گرد هم آمده اند.

تصویری که فرد فوت شده و نیاز به خدمات گواهی فوت در منزل دارد

مدارک مورد نیاز برای صدور گواهی فوت در منزل

مدارک شناسایی فرد متوفی اصلی‌ترین مدارک مورد نیاز برای صدور گواهی فوت اولیه در منزل است و درصورتی‌که فرد بر اثر بیماری فوت شده باشد، مدارک پزشکی هم جهت مشاهده و بررسی پزشک یا گروه‌های امدادی مورد نیاز است. در این خصوص باید دقت داشت که فرم‌هایی که مخصوص گواهی فوت در اختیار افراد یا گروه‌های ذیصلاح قرار می‌گیرد، باید توسط اطلاعات دقیق تکمیل شود و در صورت در اختیار نبودن مدارک لازم، این چرخه دچار مشکل می‌شود و حتی ممکن است مانع از صدور گواهی فوت در منزل شود و مراحل تکمیلی به سایر مراجع قانونی مانند مراجع قضایی و نظامی ارجاع داده شود.

هزینه گواهی فوت در منزل

هزینه گواهی فوت در منزل در شهر تهران متغیر است. شما می توانید با یک تماس از هزینه صدور گواهی فوت در منزل باخبر شوید. ما در مرکز خدمات پرستاری آبادیس، به‌طور ۲۴ ساعته آماده‌ی خدمت رسانی به همشهریان تهرانی هستیم. اگر سؤال‌های بیشتری داشتید می‌توانید با کارشناس شبانه روزی ما ۰۹۱۲۸۹۰۷۲۰۹​ ارتباط برقرار کنید.

چرا صدور گواهی فوت در منزل با مرکز پرستاری آبادیس؟

مرکز پرستاری آبادیس خدمات صدور گواهی فوت در منزل را برای شما فراهم نموده تا با آسودگی خاطر بتوانید به مابقی کارهای کفن و دفن بپردازید. درصورت داشتن درخواست یا حتی نیاز به اعزام آمبولانس می‌توانید در تمامی ساعات روز با کارشناسان مربوطه در مرکز پرستاری آبادیس تماس بگیرید.

امکان دریافت بیش از ۷۰% هزینه های درمانی در منزل از بیمه تحت پوشش شما با ارائه رسید از ما.
همچنین پیشنهاد میکنیم از مطالب آموزشی ما که روزانه در پیج اینستاگرام آبادیس درج می گردد استفاده فرمایید.

شمال تهران
مرکز و جنوب تهران
تماس فوری
خدمات پرستاری در منزل 👨‍⚕️ فقط با یک تماس تماس فوری
+ +