اتاق آی سی یو در منزل

آی سی یو در منزل

اتاق آی سی یو در منزل (مراقبت ویژه)

اتاق آی سی یو در منزل، در شرایطی فراهم میشود که بیمار نیاز به مراقبت های ویژه و پرستاری مداوم شبانه روزی را داشته باشد. در این مرحله با کمک از تجهیزات پزشکی نظیر: دستگاه مانیتورینگ قلبی ، ونتیلاتور (دستگاه کمک تنفسی)، دستگاه اکسیژن ساز، دستگاه ساکشن، تشک مواج و تخت بیمارستانی شرایط آی سی یو در منزل، را برای بیمار مورد نظر فراهم میکنیم. تا در طول شبانه روز با حضور پرستار بتوانیم بهترین خدمات را برای بیمار فراهم کنیم.

اتاق آی سی یو چه ویژگی هایی دارد

خدمات اتاق ویژه یا اتاق آی سی یو در منزل با توجه به صرف هزینه های کمتر و رسیدگی بیشتر، نسبت به بستری در آی سی یو بیمارستان ها با افزایش درخواست روبرو شده است.

باید اشاره کنیم مفهوم خدمات آی سی یو در بیمارستان با خدمات آی سی یو در منزل متفاوت است. ICU در بیمارستان عموماً به مراقبت و درمان بیمارانی که نیاز به مراقبت های ویژه دارند، اشاره دارد. اما خدمات ICU در منزل به مراقبت از بیمارانی که به دلیل بیماری یا ناتوانی نمی‌توانند به بیمارستان بروند، اشاره دارد.

کاربرد اتاق آی سی یو در منزل شما

اگر بیمار به دلیل وضعیتی خاص نمی‌تواند به بیمارستان بروند، خدمات آی سی یو در منزل به عنوان یک راهکار جایگزین می‌تواند به او کمک کند. این خدمات معمولاً توسط پزشکان، پرستاران و تکنسین‌های پزشکی ارائه می‌شود. خدمات آی سی یو می‌تواند شامل ارائه درمان‌های پزشکی، مراقبت از آی سی یو، مانیتورینگ شدید و شرایط تنفسی و فشار خون بیمار باشد. همچنین مراقبت از بیمار و کمک به او در انجام فعالیت‌های روزانه شامل تغذیه، بهداشت شخصی، حمام و تغییرات بستری، و نظارت بر داروهای مصرفی بیمار شامل همین خدمات است.

تصویر یک تکنسین آی سی یو در حال ارائه خدمات آی سی یو در منزل

توجه داشته باشید نسبت به نیازهای خاص هر بیمار، خدمات آی سی یو در منزل می‌تواند متناسب با وضعیت بیمار به‌طور اختصاصی طراحی و ارائه شود. به طور کلی، خدمات آی سی یو در منزل به بیماران این امکان را می‌دهد که بهترین مراقبت‌های پزشکی را در خانه‌ی خود تجربه کنند و برای بازگشت به سلامتی کامل، زمان و انرژی بیشتری صرف کنند.

مزیت های آی سی یو در منزل:

آی سی یو در منزل بطور کلی دارای مزیت های زیادی نسبت به حضور بیمار در بیمارستان را دارد که با آن ها آشنا میشویم:

کاهش هزینه: همانطور که میدانید بستری شدن در بخش ویژه یا آی سی یو بیمارستان بسیار پر هزینه بوده،با استفاده از آی سی یو در منزل میتوانید این هزینه را به بیش از ۵۰درصد کاهش دهید.

محافظت در برابر عفونت: یکی از بزرگترین مسائل مورد بحث در بستری شدن بیماران در بیمارستان ها مسئله عفونت های بیمارستانی میباشد که با استفاده از ای سی یو در منزل، بیماران از این عفونت ها محافظت میشوند.

نظارت بر تغذیه: موضوع مهمی که در بهبود بیمار بسیار مهم میباشد،بحث تغذیه ای آن است که میتوان در ای سی یو در منزل به این موضوع رسیدگی و نظارت بیشتری داشت.

بهبود سریع تر: محیط امن خانه در بهبود بیمار نقش بسیار مهمی را دارد.حضور همراهان بیمار در طول شبانه روز از نظر عاطفی میتواند کمک زیادی به بهبودی بیمار در خانه را داشته باشد.

پیشگیری از زخم بستر: مراقبت شبانه روزی از بیمار آی سی یو در منزل و استحمام آن بطور مرتب،تغییر پوزیشن مداوم میتواند از بروز زخم بستر جلوگیری کند.

امنیت بیشتر: حضور پرستار آی سی یو در منزل بصورت شبانه روزی میتواند از بروز خطای دارویی،سقوط از تخت وبسیاری از خطرات احتمالی نسبت به بیمارستان از بیمار محافظت کند.

تصویر یک تکنسین آقا آی سی یو در حال ارائه خدمات آی سی یو در منزل

پرستار آی سی یو در منزل کیست؟

کارشناس پرستاری فردی است که با گذراندن دوره تحصیل و گذراندن واحد های تئوری و عملی در زمینه علوم پزشکی و کسب دانشنامه رشته پرستاری،در این رشته شروع به فعالیت میکند. او پس از اشتغال و گذر زمان به مهارت های زیادی دست پیدا میکند که میتواند در بخش های ویژه یا آی سی یو فعالیت کند.

پرستار آی سی یو در منزل چه کارهایی انجام میدهد:

پرستار آی سی یو در منزل شرح وظایف زیادی دارد که تعدادی از آن ها را باهم مطالعه میکنیم.

  1. ثبت گزارش پرستاری
  2. تزریقات و سرم تراپی در منزل
  3. تنظیمات دستگاه های پزشکی
  4. دارو دادن به بیمار
  5. نصب سوند معده در منزل
  6. نصب سوند ادرار در منزل
  7. پانسمان زخم در منزل
  8. کنترل علائم حیاتی و…
تصویر یک تکنسین در حال نوشتن گزارش ویزیت آی سی یو در حال ارائه خدمات آی سی یو در منزل

هزینه بخش اتاق ICU در منزل:

بیشترین و مهم ترین سوالی که میتواند ذهن همراهان بیمار را درگیر کند هزینه آی سی یو در منزل است.

محاسبه هزینه آی سی یو در منزل به عوامل گوناگونی میتواند بستگی داشته باشد. این عوامل را میتوان نوع بیماری،مرحله درمان،شرایط بیمه ای و دیگر علل ها نام برد.

میتوانید برای کسب اطلاعات دقیق در خصوص هزینه آی سی یو در منزل با کارشناسان مرکز پرستاری آبادیس در تماس باشید.

پزشک آی سی یو (ICU) در منزل:

تمام خدمات انجام شده در خدمات آی سی یو در منزل، توسط کارشناس پرستاری بخش های ویژه تحت نظارت پزشک در منزل انجام میشود. تا در مواقع مورد نیاز بتوان از مشاوره ، تشخیص و تجویز پزشک بهترین استفاده را برای تسریع در روند بهبودی بیمار استفاده کرد.

تصویر یک تکنسین های آی سی یو مرکز ابادیس در حال ارائه خدمات آی سی یو در منزل

اتاق آی سی یو در منزل با آبادیس

در طول شبانه روز در کنار شما هستیم تا دلگرمی و آرامشی برای شما باشیم.

مرکز پرستاری آبادیس شرایط آی سی یو در منزل را با به‌کارگیری از پرستاران مجرب و با تجربه، از بخش‌های ویژه برای شما فراهم می‌کند. در صورت داشتن هرگونه مشاوره در خصوص آی سی یو در منزل و استفاده از خدمات آی سی یو در منزل می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

درصورت داشتن درخواست‌هایی از جمله: خدمات پرستاری در منزل، پرستار سالمند در منزل، تزریقات در منزل می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز پرستاری آبادیس تماس حاصل فرمایید.

طرف قرارداد با بانک‌ها و امکان دریافت بیش از ۷۰% هزینه های درمانی در منزل از بیمه تحت پوشش با ارائه رسید از ما.
پیشنهاد می‌کنیم از مطالب آموزشی ما در وبلاگ آبادیس و پیج اینستاگرام آبادیس که روزانه درج می گردد استفاده فرمایید.

شمال تهران
مرکز و جنوب تهران
تماس فوری
مرکز پرستاری آبادیس ارائه کننده خدمات برتر پرستاری در منزل
خدمات پرستاری در منزل 👨‍⚕️ فقط با یک تماس تماس فوری
+ +