اکو و نوار قلب در منزل

اولین قدم در تشخیص بیماری های قلبی،گرفتن نوار قلب در منزل و اکو قلب در منزل است.هنگام درد در بازوی چپ و تنگی نفس و دیگر نشانه های بیماری قلبی ابتدا پزشک درخواست نوار قلب و اکو قلب میکند تا بتواند بسرعت بیماری فرد را تشخیص دهد تا اقدامات درمانی مناسب را در پیش بگیرد.

در صورت داشتن درخواست نوار قلب در منزل و اکو قلب در منزل میتوانید در تمام ساعات شبانه روز با تیم مرکز پرستاری آبادیس در ارتباط باشید.

۰۲۱-۲۲۴۸۲۹۳۳  شمال و غرب تهران

۰۲۱-۵۵۹۷۱۶۹۰  مرکز و جنوب تهران

۰۹۱۲-۸۹۰۷۲۰۹  تماس سریع

نوار قلب در منزل چیست؟

ECG یا نوار قلب در منزل،یک فعالیت ساده و بدونه امادگی خواستی میباشد،که به شناخت فعالیت های الکتریکی قلب کمک بسزایی میکند تا پزشک قلب و عروق بتواند با تحلیل و تجزیه آن به بیماری های احتمالی پی میبرد.

در چه مواقعی نوار قلب در منزل گرفته میشود؟

درد در اندام هایی مثل:بازوی چپ،زیر کتف چپ
تنگی نفس شدید
تپش بیش از حد و بدونه سابقه قلب
احساس سوزش شدید و بی سابقه معده
عرق سرد بدون دلیل خاص و یکدفعه ای

امادگی لازم جهت گرفتن نوار قلب در منزل:

قبل از گرفتن نوار قلب نباید فعالیت شدید بدنی داشته باشید.
شیو(تراشیدن)موهای روی سینه،بدلیل آنکه موقع گرفتن نوار قلب در منزل،بتوانیم لید هارا بر روی سینه بچسبانیم.
استفاده نکردن از غذای سنگین.
فرد بیمار حتما داروهای مصرفی را قبل از گرفتن نوار قلب به پزشک اطلاع دهد.

​نحوه گرفتن نوار قلب در منزل:

نوار قلب توسط پزشک قلب در منزل یا کارشناس مجرب انجام میشود.ابتدا بیمار دراز میکشد و کارشناس محل های مشخص شده جهت کار گذاشتن لید هارا به محلول ژل آغشته میکنم درمرحله بعد لیدهای نوار قلب را ثابت کرده و پرینت نوار قلب را میگیرد.

​نحوه گرفتن نوار قلب در منزل:

اکوقلب در واقع تکمیل کننده نوار قلب میباشد.اکوقلب در منزل فرایندی تخصصی و پیچیده تری نسبت به نوار قلب در منزل دارد.اکو قلب این امکان را به پزشک متخصص قلب میدهد تا دریچه های قلب،عروق و پمپاژ خون توسط قلب را به صورت زنده ببیند تا بتواند بیماری و مشکل فرد را در لحظه تشخیص دهد.البته در نظر داشته باشید انجام این کار نیاز به دانش و مهارت خاصی دارد که در زمان ویزیت پزشک متخصص قلب در منزل انجام میشود.

هزینه اکو قلب در منزل چقدر است؟

یکی از پر تکرارترین سوالات شما اطلاع داشتن از هزینه اکو قلب در منزل،است.با توجه به اینکه در قدم اول نیاز به ویزیت پزشک متخصص قلب را دارید تا با تشخیص و صلاح ایشان درخواست انجام اکو قلب یا نوار قلب را صادر کنند.

برای اطلاع از هزینه اکو قلب در منزل با کارشناسان ما در تماس باشید.

اکو قلب در منزل چگونه انجام میشود؟

پس از درخواست ویزیت پزشک قلب در منزل توسط بیمار،پزشک با تجهیزات لازم یعنی دستگاه نوار قلب و اکو قلب بر بالین بیمار حاضر شده.با بررسی و ویزیت اولیه اقدام به گرفتن نوار قلب میکند درصورت بروز و اختلال در نوار قلب،اقدام به انجام اکو قلب مینماید.ابتدا بیمار را به حالتی که مد نظر پزشک هست قرار میدهد و ژل را به محل مورد نظر زده و با پروپ اکو اقدام به انجام آن مینمایید و در لحظه های که نیاز باشد اقدام به عکس گرفتن کرده تا آن را برای ثبت در پرونده بیمار نگه دارد،در آخرین مرحله اقدام به نوشتن نتیجه اکو قلب ،نوشتن دارو یا درخواست جهت تصویر برداری های دیگر میکند.

تفاوت بین اکو قلب و نوار قلب:

نوار قلب فعالیت های الکتریکی قلب را ثبت میکند که قدم اول برای تشخیص اولیه بیماری های قلبی است.همانطور که در بالا توضیح دادیم اکو قلب فعالیت فیزیکی قلب را برای تشخیص نهایی نمایان میکند که این عمل توسط پزشک متخصص قلب انجام پذیر است.

در طول شبانه روز ما در کنار شما هستیم تا بتوانیم در شرایط بیماری،دلگرمی شما باشیم.

مرکز خدمات پرستاری در منزل آبادیس این خدمت را برای بیمار شما فراهم نموده ،تا در آسودگی خاطر و آرامش در منزل خودتان از این خدمت بهره مند شوید.در صورت داشتن درخواست و مشاوره رایگان میتوانید با کارشناسان مرکز پرستاری آبادیس تماس حاصل بفرمایید.

۰۲۱۲۲۴۸۲۹۳۳ شمال تهران

۰۲۱۵۵۹۷۱۶۹۰ مرکز و جنوب تهران

۰۹۱۲۸۹۰۷۲۰۹ تماس فوری

امکان دریافت بیش از۷۰% هزینه های درمانی در منزل از بیمه تحت پوشش شما با ارائه رسید از ما.

خدمات درمانی را با ما در منزل تجربه کنید.

مرکز پرستاری آبادیس ارائه کننده خدمات برتر پرستاری در منزل
خدمات پرستاری در منزل 👨‍⚕️ فقط با یک تماس تماس فوری
+ +