نصب سوند ادراری در منزل

تعویض و نصب سوند ادراری توسط مرکز پرستاری آبادیس

گاهی اوقات بیماران بستری در منزل یا افراد دارای کهولت سن یا افراد دارای مشکلاتی در مجاری ادراری یا پروستات نیاز به سوند گذاری ادرار در منزل دارن،مرکز پرستاری در منزل آبادیس این خدمت را برای شما فراهم نموده است تا در راحت ترین شرایط ممکن سوند گذاری مثانه در خانه را تجربه کنید.

برای داشتن این در خواست میتوانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

۰۲۱-۲۲۴۸۲۹۳۳  شمال و غرب تهران

۰۲۱-۵۵۹۷۱۶۹۰  مرکز و جنوب تهران

۰۹۱۲-۸۹۰۷۲۰۹  تماس سریع

در طول شبانه روز ما در کنار شما هستیم تا بتوانیم در شرایط دشوار بیماری،قوت قلب و باعث دلگرمی شما باشیم. 

سوند مثانه یا سوند فولی چیست؟

لوله ای دو و سه شاخه استریل،نرم و انعطاف پذیری است که جهت تخلیه ادرار،از درون مجرای آلت تناسلی وارد مثانه میشود.مطابق تصویر زیر.

روش سوند گذاری ادرار در منزل به چه صورتی است؟

با توجه به درخواست ویزیت پزشک در منزل و پس از تهیه تجهیزات و لوازم مورد نیاز جهت سوندگذاری مثانه در منزل زمان اماده کردن بیمار میرسد،ابتدا کارشناس پرستاری دستکش پوشیده و آلت تناسلی بیمار را با محلول بتادین ضدعفونی میکند سپس مقداری ژل لیدوکائین یا ژل لوبریکانت را درون مجاری ادراری بیمار میریزد،سپس سرنگ ۱۰سی سی را از آب مقطر پر میکند و سوند را باز کرده بعد از آن دستکش استریل بر دست نموده مقداری ژل را بر روی سوند ریخته و کیسه ادرار را به آن متصل میکند سپس با مهارت های لازم سوند را درون مجاری ادراری بیمار وارد میکند در مرحله آخر جهت ثابت کردن سوند آب مقطری که آماده کرده بود را درون محفظه آن تزریق میکند.

کاربردهای سوند فولی؟

خروج ادرار از مثانه

شستشوی مثانه

باز کردن مجاری ادراری

نکته مهم در زمان تعویض نصب سوند مثانه در منزل:

زمان تعویض سوند(فولی) مثانه ۱۴روز میباشد و در مواردی که جنس سوند فولی متفاوت باشد(آنتی باکتریال)این زمان به چندین ماه افزایش می یابد.

توجه

تعویض و نصب سوند مثانه در منزل کاری تخصصی میباشد.در صورت خطا و اشتباه در انجام این کار امکان آسیب به مجاری ادراری ومثانه را درپیش خواهد داشت.

وصل سوند سه راهی در منزل:

سوند سه راهی کاربردی مشابه سوند معمولی دارد اما با این تفاوت که از آن میشود برای شستشوی مثانه هم استفاده کرد.وصل سوند ۳راهی ادرار در منزل در موارد خاصی با دستور پزشک معالج انجام میشود.

در چه مواقعی نیاز به شستشوی مثانه است؟

در بعضی از بیماری ها،مثانه دچار خونریزی میشود که با شستشوی مداوم آن از طریق سوند سه راهی در منزل میتواند از لخته شدن و انسداد خروجی سوند جلوگیری کرد.همینطور در زمانی که مثانه دچار عفونت باشد از این راه میتوانیم درمان بهتری داشته باشیم.

کاندوم شیت چیست؟

کاندوم شیت وسیله ای مشابه با کاندوم میباشد اما با شکل ظاهری متفاوت که در تصویر پایین میبینید.این وسیله فقط برای آقایان قابل نصب میباشد.روش نصب آن به این صورت میباشد که ابتدا چسب نواری داخلی بسته را بر روی آلت تناسلی میچسبانیم بعد از آن کاندوم شیت را بر روی آن میچسبانیم و در آخر کیسه ادرار را به آن نصب میکنیم.توجه داشته باشید زمان تعویض کاندوم شیت هر دو روز میباشد.

یکی دیگر از خدمات مرکز پرستاری آبادیس سوندگذاری معده در منزل توسط کارشناسان پرستاری مجرب و با سابقه میباشد.

در طول شبانه روز ما در کنار شما هستیم تا بتوانیم در این شرایط سخت دلگرمی شما باشیم.

مرکز پرستاری آبادیس این خدمت را برای بیمار شما فراهم نموده تا در آسودگی خاطر و آرامش در منزل خودتان از این خدمت بهره مند شوید.در صورت داشتن درخواست و مشاوره رایگان میتوانید با کارشناسان مرکز آبادیس تماس حاصل بفرمایید

۰۲۱۲۲۴۸۲۹۳۳ شمال تهران

۰۲۱۵۵۹۷۱۶۹۰ مرکز و جنوب تهران

۰۹۱۲۸۹۰۷۲۰۹ تماس فوری

امکان دریافت بیش از۷۰% هزینه های درمانی در منزل از بیمه تحت پوشش شما با ارائه رسید از مرکز پرستاری در منزل آبادیس. خدمات درمانی را با آبادیس در منزل تجربه کنید.

مرکز پرستاری آبادیس ارائه کننده خدمات برتر پرستاری در منزل
خدمات پرستاری در منزل 👨‍⚕️ فقط با یک تماس تماس فوری
+ +