درمان زخم بستر در منزل

پانسمان و درمان زخم بستر و دیابتی در منزل

درمان زخم بستر در منزل امری مهم به‌عنوان بخشی از مراقبت خانگی برای افرادی که به زخم بستر مبتلا هستند تلقی می‌شود. در ادامه چندراه برای درمان این مدل زخم در منزل به شما معرفی می‌کنیم. فراموش نشود این کار باید توسط پزشک مدیریت شود و حتماً قبل از هر اقدامی مشورت لازم را انجام دهید.

مرکز پرستاری آبادیس با بهرمندی از کارشناس زخم بستر مجرب و متخصص این اطمینان را به شما می‌دهد، تا درمان زخم بستر در منزل را با اتکا به تخصص کافی و استفاده از پانسمان نوین زخم بستر در منزل آن‌هم با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت، درمان زخم بستر در منزل را تجربه کنید.

درصورت داشتن درخواست جهت درمان زخم بستر، پانسمان زخم بستر در منزل و مشاوره رایگان در خصوص درمان زخم بستر میتوانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

زخم بستر چیست؟

زخم بستر به آسیب‌های وارده به بافت‌های بدن (پوست/درم/ماهیچه و…) در اثر فشار، سایش و خراشیدگی‌های طولانی‌مدت بر یک یا چند نقطه از سطح بدن را زخم بستر گویند.

علت ایجاد زخم بستر

می توان گفت علت ایجاد زخم بستر بستگی به عوامل گوناگونی دارد.

از جمله: بالا بودن وزن بدن، استحکاک زیاد سطح پوست، فشار طولانی‌مدت بر پوست و لایه‌های دیگر، تغذیه نامناسب بیمار یا افراد دیابتی و… را می‌توان از علت زخم بستر نام برد.

نحوه پیشگیری

درمان زخم بستر در منزل فعالیت تخصصی می‌باشد که، نیاز به پانسمان زخم بستر در منزل دارد، این کار توسط کارشناس درمان زخم بستر یا از کارشناس پرستاری دوره‌دیده انجام می‌شود و در دوره درمان زخم بستر در منزل، از پمادهای مختلف و پانسمان نوین زخم بستر مختلفی استفاده می‌شود، زمان درمان زخم بستر با توجه به شرایط فیزیکی،بیماری‌های زمینه‌ای، تغذیه و همکاری بیمار و همچنین روش‌های درمان زخم بستر می‌تواند متفاوت باشد.

زخم چیست؟

زخـم یا جراحت (به لاتین: wound) در دانش پزشکی آسیبی است که در آن پوست خراشیده، پاره، بریده، سوراخ و یا دریده شود یا به علت یک تروما با اینکه پوست سالم مانده ولی در زیر آن قرمزی یا کبودی دیده شود.

به طور مختصر جداسازی اتصال بین سلول‌های بخشی از پوست یا گوشت بدن را زخم گویند.

جراحت به دو نوع بسته و باز تقسیم می‌شود؛ بریدگی یا پارگی (پوست) ازجمله جراحت‌های (باز) و کوفتگی‌ها ازجمله جراحت‌های (بسته) می‌باشند.

درجه‌بندی و انواع زخم بستر

۱. زخم بستر درجه یک: رنگِ پوست قرمز می‌شود و با فشار آوردن روی آن نقطه، رنگ آن تغییر نمی‌کند

۲. زخم بستر درجه دو: قسمت‌هایی از سطحِ پوست از بین می‌رود. چیزی شبیه تاول

۳.زخم بستر درجه سه: از بین رفتنِ تمامی بافت‌های پوست. در این مرحله زخم باز است

۴.زخم بستر درجه چهار: از بین رفتنِ تمامی بافت‌های پوست و لایه‌های زیرینِ آن حتی عضلات تا استخوان

نشانه های زخم بستر:

یکی از اولین نشانه های زخم بستر در بیماران را میتوان با تغییر رنگ در آن ناحیه تشخیص داد که در اثر سایش، فشار یا حتی عرق سوز شدن سطح پوست به رنگ قرمز را اولین مرحله زخم بستر گویند.

در این تصویر نقاط تحت فشار پوست و نقاط در معرض زخم بستر را رویت میکنید.

شماتیک زخم ها روی بدن

انواع زخم ها را میتوان به شرح زیر نام برد:

  • زخم فشاری
  • زخم جراحی
  • زخم دیابتی
  • زخم عروقی
  • زخم شریانی
  • زخم های بستر
  • زخم پای دیابتی
  • زخم عفونی

راه‌های مؤثر در جلوگیری از زخم بستر

برای جلوگیری از زخم بستر اولین و واجب‌ترین کار در بیمارانی که توانایی حرکت ندارند و در تخت نگهداری می‌شوند استفاده از تشک زخم بستر یا همان تشک مواج است. تغییر وضعیت در بیماران یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از زخم بستر هست، همین‌طور بهره بردن از تغذیه مناسب جهت جلوگیری از زخم بستر می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

پانسمان زخم‌های بستر با پانسمان‌های نوین در منزل انجام خواهد شد.

البته در هر مرحله پانسمان‌های خاصی مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

درمان خانگی

راه‌های درمان زخم بستر بسیار زیاد است و در هر مرحله از درمان زخم بستر، روش و مهارت خواستی را کارشناس زخم بستر طی می‌کند. برای بهبود از پماد مخصوص زخم بستر استفاده می‌شود که آن‌هم با توجه به شرایط زخم از نوع و برند متفاوتی برخوردار است. در درمان زخم بستر در منزل از پانسمان مخصوص زخم بستر یا پانسمان نوین زخم بستر استفاده می‌شود. پانسمان زخم بستر در منزل توسط کارشناس درمان زخم بستر در منزل انجام می‌شود. در طی مدت‌زمان درمان زخم بستر با توجه به شرایط بیمار و زخم، درمانگر زخم بستر می‌تواند جهت تسریع در بهبودی فرد از ویزیت پزشک در منزل استفاده کند.

چرا درمان زخم در منزل با مرکز پرستاری آبادیس؟

مرکز پرستاری آبادیس خدمت درمان زخم در منزل را برای بیمار شما فراهم نموده تا در آسودگی خاطر و آرامش در منزل خودتان از این خدمت بهره مند شوید.

درصورت داشتن درخواست یا حتی نیاز به اعزام آمبولانس و یا تزریقات در منزل می‌توانید در تمامی ساعات روز با کارشناسان مربوطه در مرکز پرستاری آبادیس تماس بگیرید.

طرف قرارداد با بانک ها و امکان دریافت بیش از ۷۰% هزینه های درمانی در منزل از بیمه تحت پوشش با ارائه رسید از ما.
پیشنهاد می‌کنیم از مطالب آموزشی ما در وبلاگ آبادیس و پیج اینستاگرام آبادیس که روزانه درج می گردد استفاده فرمایید.

شمال تهران
مرکز و جنوب تهران
تماس فوری
مرکز پرستاری آبادیس ارائه کننده خدمات برتر پرستاری در منزل
خدمات پرستاری در منزل 👨‍⚕️ فقط با یک تماس تماس فوری
+ +