درمان لاغری صورت

دلیل لاغری ناگهانی صورت چیست؟

لاغری صورت ناگهانی رخ نمی دهد. بلکه به مرور زمان و در طی دوره ای زمانی اتفاق می افتد. دو دلیل عمده و اصلی لاغری صورت ارث و روند طبیعی پیر شدن است. باید در نظر داشته باشید، برخی عامل ها وجود دارند که روند لاغری را سریع تر می کنند. این عوامل عبارتند از:

مصرف برخی داروهای شیمیایی

زیاد شدن و کم شدن مکرر وزن

استرس های احساسی

سیگار کشیدن

بیماری شدید و سخت

بیش از حد در معرض نور آفتاب بودن

تغیرات هورمونی

همانطور که گفته شد این عوامل تنها منجر به تسریع لاغری صورت می شوند و علت اصلی ایجاد آن نیست.

علائم لاغری درصورت چیست؟

لاغری صورت علائم بسیار بارز و روشنی دارد. برخی از علائم لاغری صورت عبارتند از: ه وجود آمدن چین و چروک و خطوط رو صورت. صاف شدن گونه های صورت. افتاده شدن پوست در اطراف دهان و فک. گود شدن کاسه چشم.  به وجود آمدن خط خنده و خط اخم. کاهش حجم صورت و سکلتی شدن صورت.

روند لاغر شدن صورت

معمولا لاغر شدن صورت از سنین ۳۰ سالگی شروع شده و تا ۵۰ سالگی بسیار محسوس می شود. به طوری فرد احساس از دست دادن زیبایی می کند. این تغییرات در چندین مرحله به شرح ذیل رخ می دهد از جمله :

تغییر کلی فرم صورت

فرد وقتی خود را در آینه می بیند، متوجه تغییر کلی در صورت می شود و احساس می کنند مثل دوره جوانی زیبا و جذاب نیست . دلیل این موضوع تغییر شکل منحنی اوجی که به شکل S در قسمت بیرونی ابروها می باشد و با افزایش سن تغییر می یابد و زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد.

چین و چروک صورت

یکی دیگر از عوارض بالارفتن سن ایجاد چین و خطوطی در صورت که از بینی تا دهان ( خط خنده ) و از دهان به سمت فک امتداد دارد .

کوچک شدن گونه ها

زمانی که بافت چربی در قسمت گونه ها کاهش یابد ، ظاهر فرد را تغییر می دهد.

همین الان بخوانید  آلرژی غذایی چیست؟

پیشگیری از لاغر شدن صورت

برای پیشگیری از لاغری صورت باید به بدن خود و خورد و خوراک خود اهمیت قائل شوید. همچنین باید از نظر ظاهری و موضعی نیز به صورت خود برسید.از جمله مراقبت هایی که می توانید انجام دهید عبارند از:

در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.

از کرم ها و لوسیون ها بریا مربوط نگه داشتن و تقویت پوست استفاده کنید.

سعی کنید از لوازم آرایش نامرغوب استفاده نکنید.

صورت خود را ورزش دهید( برای برجسته سای گونه ها لپ ها را باد کنید، گنه هارا به بالا بکشید و لپ های خود را به داخل جمع کنید)

درمان لاغری صورت

نقاطی در چهره نقش مهم در زیبایی صورت دارد : بینی ، گونه، چانه . برای بررسی صورت در ابتدا این نقاط مورد بررسی قرار می گیرد و درصورت نیاز به ترمیم از روش های درمانی استفاده میشود. یکی از این نقاط گونه می باشد که در ذیل به انواع درمان آن می پردازیم.

پروتز گونه

برای برجسته کردن گونه و درمان لاغری آن از روش کاشت گونه به نام مالارپلاستی استفاده می شود .پروتز گونه، جراحی زیبایی است که علاوه بر اصلاح استخوان های گونه ظاهر چشم ها را بهبود می بخشد.

تزریق چربی

یکی از بهترین و شایع ترین روش ها برای درمان لاغری گونه تزریق چربی است . در این روش، چربی از نواحی بدن که دارای تجمع چربی( مانند شکم ، ران ) می باشد خارج شده و توسط سوزنی به گونه ها تزریق می شود. این چربی قابل استفاده در سایر نقاط صورت از جمله پرکردن فرورفتگی ها ، دور چشم و زیرآرواره ها قابل تزریق می باشد . تزریق چربی به صورت دارای ماندگاری بسیاری بوده و کمترین عوارض را در بین روش های لاغری صورت دارد.

تزریق ژل

این روش برای رفع لاغری صورت یکی از روش هایی که است نیاز به دوران نقاهت طولانی ندارد و به سرعت شما را به نتیجه دلخواهتان می رساند. تزریق ژل برای کسانی مناسب است که می خواهند به صورت دائمی لاغری صورت خود را رفع کنند. زمان تزریق ژل ۱۵ دقیقه است و بعد از آن نیاز به ماندن بیمارستان یا دوران نقاهت نیز نیست. در طی زمان تزریق احساس درد نمی کنید. عموما قبل از انجام تزریق، بی حسی موضعی برای شما زده می شود تا کمترین دردی را در حین تزریق ژل احساس نکنید.

همین الان بخوانید  آبسه ریه چیست؟

چه ویتامین برای چاقی صورت مفید است؟

ویتامینی که برای چاقی صورت و جلوگیری از لاغر شدن صورت بسیار مفید است، ویتامین E است. برای طراوت صورت و جلوگیری از لاغری صورت می توانید از خوراکی های که ویتامین E دارند و یا روغن آن به صورت موضعی رو صورتتان استفاده کنید.

هزینه رفع لاغری صورت چقدر است؟

هزینه رفع لاغری صورت بستگی به نوع درمانی دارد که انتخاب می کنید. همچنین وابسته به میزان لاغری و چین و چروک های صورت، تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان است.برای دانستن هزینه نهای و دقیق بریا رفع لاغری صورت خود به پزشک متخصص مراجعه کنید تا با بررسی های پزشک متخصص و نحوه درمان هزینه دقیق برای شما مشخص شود.

در مورد خدمات پرستاری در منزل آبادیس بیشتر بدانید:

 از خدمات مهم مرکز پرستاری آبادیس، ارائه مشاوره و انجام کلیه خدمات پرستاری در منزل است که این خدمات توسط افراد ماهر و مجرب ما بصورت کاملا اصولی انجام می‌شود.

در طول شبانه روز ما در کنار شما هستیم تا بتوانیم در شرایط سخت در کنار شما و باعث دلگرمی باشیم.

ما در مرکز پرستاری آبادیس با توجه به دارا بودن مجوز های لازم، امکان ارائه خدمات حمایتی، تشخیصی و درمانی به شما عزیزان را در امن ترین مکان ممکن یعنی منزل یا محل کار شما با بالاترین سطح کیفی و در کمترین زمان ممکن فراهم نموده ایم.

درصورت داشتن درخواست فوری یا حتی نیاز به ویزیت پزشک در منزل ، اعزام آمبولانس و یا سرم تراپی در منزل، می‌توانید در تمامی ساعات روز با کارشناسان مربوطه در مرکز پرستاری آبادیس تماس بگیرید.

طرف قرارداد با بانک‌ها و امکان دریافت بیش از ۷۰% هزینه های درمانی در منزل از بیمه تحت پوشش با ارائه رسید از ما.
پیشنهاد می‌کنیم از مطالب آموزشی ما در وبلاگ آبادیس و پیج اینستاگرام آبادیس که روزانه درج می گردد استفاده فرمایید.

شمال تهران
مرکز و جنوب تهران
تماس فوری

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

تحریریه آبادیس وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات پرستاری در منزل 👨‍⚕️ فقط با یک تماس تماس فوری
+ +