درمان قطعی لک صورت

درمان تخصصی لک صورت

درمان تخصصی لک صورت در حالت عادی شامل روش های لیزر درمانی، لایه برداری شیمیایی و میکرو درم آبریژن است که در زیر هر یک از این تکنیک های رفع لک صورت را به صورت مختصر توضیح می دهیم.

لیزر درمانی: در هر جلسه لیزر درمانی ۲۰ الی ۲۵ درصد از لک های صورت از بین می رود. این روش معمولا با لیزر فراکشنال CO2 در ۴ جلسه با فاصله زمانی ده تا چهارده روزه انجام می شود و لک های صورت به صورت تخصصی درمان می شود. از این نوع لیزر درمانی می توان برای رفع لک ها و ناهماهنگی های صورت، گردن، سینه، دست و بازوها استفاده کرد.

لایه برداری شیمیایی: در برخی از بیمارها رنگ دانه های پوست باعث از بین رفتن زیبایی آنها می شود و این مشکل به حدی حاد می شود که آنها را خجالت زده می کند. در این حالت بهترین روش برای برداشتن رنگ دانه ها استفاده از لایه برداری شیمیایی است. این روش کاملا می تواند رنگ دانه های زشت و ناجور صورت را از بین ببرد و کاملا روشی بی خطر و موثر است. همچنین از این روش می توان برای از بین بردن لک های پوست و به ویژه صورت نیز استفاده کرد.

میکرو درم آبریژن: این روش یک تکنیک مراقبتی، ایمن و کاملا موثر بر روی پوست است که به صورت غیرجراحی می تواند لک ها و چین و چروک های پوست و صورت را از بین ببرد. کسانی که از این روش درمانی برای اصلاح ظاهر صورت و پوست خود استفاده کرده اند از آن کاملا راضی بوده اند و بعد از درمان هیچ ناراحتی یا دردی را احساس نکرده و بعد از درمان بدون هیچ دوره بستری شدن یا استراحتی به فعالیت های روزمره خود برگشته اند. در این تکنیک زیباسازی از کریستال های ریزی بر روی پوست بیمار استفاده می شود که این کریستال ها بر روی پوست ساییده شده و با کمک سلول های پوستی صدمه دیده، به صورت ورقه ورقه در می آید و باعث عوض شدن رنگ صورت و پوست می شود.

میکرونیدلینگ برای کک و مک

شما برای برطرف کردن کک و مک ها یا لکه های پوستی می توانید از روش میکرونیدلینگ برای کک و مک کمک بگیرید که در یک جلسه انجام می شود و کاملا این لکه های بدترکیب را از بین می برد. البته روش های دیگری مثل آر اف و مزوتراپی نیز برای رفع لکه های پوستی همانند روش میکرونیدلینگ انجام می شود.

کک و مک ها، لکه های پوستی مسطحی هستند که معمولا به صورت نقطه های قرمز یا قهوه ای روشن بر روی پوست صورت یا بازوی فرد ظاهر می شود و جلوه نامناسبی به ناحیه های موردنظر می دهند. این کک و مک ها اکثرا در کسانی ایجاد می شود که دارای پوستی روشن هستند.

البته توجه داشته باشید که کک و مک ها یا لکه هایی کوچکی که به رنگ قهوه ای می باشند، ژنتیکی بوده و با ایستادن در زیر نور خورشید سیاه تر می شوند. همینطور اشعه ماورای بنفش خورشید، سلول های رنگدانه ای پوست را که با نام ملانوسیت ها شناخته می شوند را تحت الشعاع قرار می دهند و منجر به بیشتر شدن این رنگدانه ها در پوست و صورت می شوند.

درمان قطعی لک صورت

درمان قطعی لک صورت به عمق لکه ها و ناحیه ای که با آنها پوشیده شده اند بستگی دارد. اگر لکه ها به لایه های عمیق تر پوست نفوذ کرده باشند و یا وسعت زیادی از پوست را دربرگرفته باشند، درمان آن سخت تر خواهند بود و احتمال اینکه در مقابل درمان های مختلف مقاومت کنند وجود دارد. اما اگر عمق لکه ها کمتر و ناحیه آلوده شده نیز محدودتر باشد، می توان با ابزاری ویژه ای به نام “لامپ وود” ملاسماهای سطحی تر را مشخص کرد و آنها را به خوبی درمان کرد.

بسیاری از کسانی که برای درمان لک های صورت مراجعه می کنند همیشه نگران این هستند که آیا احتمال برگشت لک ها وجود دارد یا نه؟ و لک های صورت آنها به صورت قطعی درمان شده است یا نه؟ جوابی که ما به آنها می دهیم این است که شما باید موارد تشدیدکننده و سازنده لک ها را با کرم ها یا ضدآفتاب هایی که پزشک به شما توصیه می کند، کنترل کنید. با کنترل و رعایت این موارد درمان شما قطعی خواهد شد. به همین خاطر اطلاع از سابقه خانوادگی، آزمایش های هورمونی، داروهای استفاده شده، میزان بودن در زیر تابش نور خورشید و شرایط کاری مهم است، همه این موارد باعث ایجاد یا تشدید ملاسمای پوست می شوند و کنترل یا حذف آنها می تواند جلوی رشد ملاسما را در پوست بگیرد.

همین الان بخوانید  سوء هاضمه چیست ؟

درمان سریع لک صورت

درمان سریع لک صورت وابسته به رعایت برخی موارد مراقبتی است که از ایجاد و تشدید ملاسمای پوست پیشگیری می کند. استفاده منظم از کرم ضدآفتاب با عیار بیشتر از ۲۰ به صورت منظم در فاصله هر سه ساعت، کرم های دارای هیدورکینون با درصدهای مختلف (که نبایست بالاتر از از ۶ تا ۷ درصد باشد) و همچنین کرم ترتینوئین ۰۵/۰ و از همه مهمتر دوری از زیر نور خورشید بودن نقش بسیار مهمی در درمان سریع لک صورت دارد. کرم های هیدروکینون و ترتینوئین بهتر است در صبح و بعد از مصرف کرم ضدآفتاب استفاده شود.

لایه برداری شیمیایی که با ساییدن پوست با ابزارهای مکانیکی انجام می شود و همچنین استفاده از لیزر برای درمان سریع لک صورت می توان به این مشکل غلبه کرد. اما باز تاکید می کنیم که اثر نور خورشید در ایجاد لک صورت، کک مک و لکه های پوستی خیلی زیاد است، به ویژه در کسانی که موها و رنگ چشم روشنی دارند و رنگ دانه های پوستی آنها کمتر است اثرگذاری نور آفتاب به مراتب قوی تر و لکه زاتر است. این افراد و در کل همه کسانی که مبادرت به درمان کرده اند نیاز به استفاده مداوم و منظم از کرم های ضدآفتاب دارند.

پیـلینگ نیز یکی از درمان های سریع لک صورت است. اما این روش برای کسانی که پوست تیره دارند مناسب نمی باشد، زیرا خود این روش در افراد تیره پوست باعث ایجاد لک می شود.

توجه داشته باشید که همه روش های درمان لک صورت همیشگی نیستند و شما نمی توانید از یک جلسه درمان انتظار معجزه داشته باشید، برای اینکه درمان شما قطعی و دائمی باشد، نیاز به ادامه دادن درمان و استفاده منظم از ضدآفتاب دارید. افراد مختلف پوست های مختلفی دارند و بنابراین روش های درمانی قطعی برای هر یک از افراد متفاوت است.

روش هایی برای درمان وزوز گوش

درمان لک صورت با میوه

یکی از روش های درمانی و مراقبتی از پوست مصرف مواد غذایی مفید برای پوست است، در این بین میوه ها خیلی در زیباسازی پوست مهم هستند. به ویژه ماسک هایی که از این میوه ها ساخته می شود، می تواند روی جوان سازی پوست تاثیر بگذارند. در ادامه به چند میوه اشاره می کنیم که برای درمان لک صورت با میوه مفید هستند.

موز: موز میوه ای در دسترس است و ترکیب آن با ماست و گذاشتن روی صورت می تواند چین و چروک و جوش های صورت را از بین ببرد. همچنین پوست را مرطوب و سفت می کند. موز را له کنید و روی صورت بمالید، بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صورت را با آب شستشو دهید و خواهید دید که پوست تان نرم تر شده است.

ماسک عنبه هندی: عنبه هندی دارای ویتامین A است. مالیدن این میوه مالش به روی پوست، آن را نرم، تمیز و کشسانی می کند، این میوه را با کمی عسل مخلوط کنید و روی پوست بمالید پوست تان مرطوب می شود.

خربزه: آب خربزه را به صورت بمالید، بعد از خشک شدن با آب بشویید تا پوست نرم شود. یا می توانید خربزه را با ماست ترکیب کنید و به صورت بمالید، بعد از ۱۵ دقیقه بشویید.

کیوی: کیوی پر از ویتامین A و C است. کیوی را له کنید و با کشک ۱۵ دقیقه روی صورت بمالید، بعد با آب بشویید تا پوست نرم و درخشنده شود.

پرتقال: پوست پرتقال را در آفتاب خشک کرده و له کنید و با کشک ترکیب کرده و روی صورت بمالید، و بعد از ۳ دقیقه بشویید، آب پرتقال منافذ پوست را بسته و باعث شادابی آن می شود.

 

سریع ترین راه از بین بردن لک صورت

سریع ترین راه از بین بردن لک صورت بستگی به مقدار لک ها و مدت زمانی دارد که لک ها بر روی پوست صورت شما ظاهر شده اند. اگر این مدت بین ۱ یا ۲ ماه است می توانید با لایه برداری دستی آنها را حذف کنید. ذرات کوچک لک لایه بیرونی پوست را به آهستگی لایه برداری کنید. می توانید لایه بردار شکر را بر روی لکه ها بزنید و با حرکت چرخشی آن را به پوست بمالید و بشویید. لایه برداری برقی هم یکی از راه های سریع از بین بردن لک صورت است، این روش زمانی کاربرد دارد که لک ها به پوست عمیق تر نفوذ کرده باشند. با این روش می توانید سلول های مرده پوست رت حذف کنید.

اسیدهای موضعی نیز می توانند شما را در از بین بردن لک صورت کمک کنند. این روش را هم می توانید با تجویز پزشک و هم با نسخه آزاد تهیه کنید. این اسیدها، کرم های دارای آلفا هیدروکسی اسید، بتا هیدروکسی اسید و رتینوئید می باشند که می توانند لایه خارجی پوست را بردارند و رشد سلول های تازه را به پوست بدهند. کرم هایی که دارای هیدروکینون، خیار، سویا، اسید کوجیک، کلسیم، آزلائیک اسید یا آربوتین هستند را نیز می توانید بدون نسخه تهیه و استفاده کنید.

همین الان بخوانید  درمان دیسک 4 و 5

راه بعدی که در پیش دارید استفاده از لایه برداری شیمیایی است. این روش زمانی به کارتان می آید که دیگر لایه برداری سطحی جوابگو نیست. با این روش که با درصد بالایی از اسید انجام می شود، می توانید لایه خارجی پوست را به صورت کامل بردارید. این روش در سه سطح ضعیف، متوسط و عمیق انجام می شود. لایه‌ برداری شیمیایی ضعیف دارای ترکیبات آلفا هیدروکسی اسید، اسید لاکتیک و گلیکولیک است و تاثیر زیادی در از بین بردن لک صورت دارد.

لایه‌ برداری شیمیایی متوسط نیز دارای اسید تری کلرواستیک است و برای مواردی که در اثر آفتاب لک هایی در صورت ایجاد شده کاربرد دارد. این روش دو هفته یکبار انجام می شود تا نتیجه بهتری داشته باشد. کساین که دارای پوست تیره هستند نباید از این روش استفاده کنند چون تعداد لک ها را زیاد می کند.

لایه‌برداری شیمیایی عمیق نیز دارای فنل یا اسید کاربولیک است که برای چروک های عمیق مفید است و می تواند صدمات شدید پوستی خورشید را ترمیم کند. فنل ماده ای مقوی است و احتمال دارد با بیهوشی عمومی انجام شود و برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید چند ماهی صبر کنید.

روش میکروابرژن نیز یکی از سریع ترین راه ها برای زدودن لک صورت است. کریستال های ریز روی لک صورت قرای می گیرد و پوست را جوان می کند. فقط باید برای چند ماه هر ماه یکبار آن را انجام دهید. توجه کنید که استفاده بیش از اندازه از این روش می تواند به پوست آسیب برساند. زیرا در این روش پوست شما بین دو جلسه درمانی نیاز به اصلاح دارد.

البته همه این روش ها بهتر است زیر نظر یک متخصص پوست و زیبایی انجام شود چون ساییده شدن پوست با هر یک از این روش ها می تواند منجر به تحریک پوست و تغییر رنگ آن شود و لک ها را زیادتر هم کند. در صورتی که هر یک از این روش ها به صورت اشتباهی انجام شود ممکن است پوست تان صدمه ببیند و به جواب معکوسی از درمان بگیرید.

 

درمان قطعی لک صورت با لیزر

درمان قطعی لک صورت با لیزر برای همه کسانی که می خواهند پوستی جوان و شاداب داشته باشند توصیه می شود. در این روش با ارسال پالس هایی به پوست باعث از بین رفتن لک صورت می شود. رنگ دانه های پوست با دریافت پرتوهای نوری لیزر تبخیر یا شکسته می شوند. بعد از لیزر درمانی پوست تازه ای رشد می کند و جایگزین لک ها می شود.

توجه داشته باشید که درمان لک صورت با لیزر خیلی مفید و اثرگذار است ولی با هزینه زیادی همراه است و برخی اوقات می تواند درد نیز داشته باشد. در صورتی که لک های صورت شما قدیمی هستند و یک سال یا بیشتر از ایجاد آنها می گذرد، درمان با لیزر بهترین انتخاب شماست. چون در این نوع لک ها که مدت زمان زیادی هستند شکل گرفته اند درمان های موضعی و ساده جوابگو نیست و تنها راهکار استفاده از لیزر است.

در صورتی که پوست تان روشن است، چهار الی پنج جلسه برای درمان قطعی لک صورت با لیزر نیاز است. در هر جلسه لیزر درمانی ۲۰ الی ۲۵ درصد از لک های صورت از بین می رود.

 

در مورد خدمات پرستاری در منزل آبادیس بیشتر بدانید:

مرکز خدمات پرستاری، پزشکی و درمانی در منزل آبادیس ارائه دهنده کلیه خدمات پزشکی، پیراپزشکی و کلینیکی در منزل شما. ما در مرکز پرستاری آبادیس با توجه به دارا بودن مجوزهای لازم این امکان را جهت ارائه خدمات حمایتی، تشخیصی و درمانی به شما عزیزان در امن‌ترین مکان ممکن یعنی منزل یا محل کار شما با بالاترین سطح کیفی و در کمترین زمان ممکن فراهم نموده‌ایم. 

درصورت داشتن درخواست فوری یا حتی نیاز به ویزیت پزشک در منزل و سرم تراپی در منزل می‌توانید در تمامی ساعات روز با کارشناسان مربوطه در مرکز پرستاری آبادیس تماس بگیرید.

طرف قرارداد با بانک‌ها و امکان دریافت بیش از ۷۰% هزینه های درمانی در منزل از بیمه تحت پوشش با ارائه رسید از ما.
پیشنهاد می‌کنیم از مطالب آموزشی ما در وبلاگ آبادیس و پیج اینستاگرام آبادیس که روزانه درج می گردد استفاده فرمایید.

شمال تهران
مرکز و جنوب تهران
تماس فوری

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

تحریریه آبادیس وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات پرستاری در منزل 👨‍⚕️ فقط با یک تماس تماس فوری
+ +