درمان قطعی زگیل تناسلی

انواع درمان قطعی زگیل تناسلی

برای درمان زگیل تناسلی راه های متعددی وجود دارد که با تشخیص پزشک بهترین ان با توجه به نوع زگیل و گستردگی ان تجویز میشود.

کرایو تراپی :

کرایو تراپی یا سرما درمانی در مطب ها در زمان کم از ۱۰ دقیقه انجام میشود.

در کرایوتراپی نیتروژن مایع در دمای ۱۹۶- توسط وسیله ای به نام کرایواسپری بر روی زگیل پاشیده میشود (هرچند که از دیگر گاز های مایع از جمله دی اکسید کربن هم میتوان استفاده کرد )

گاهی به غلط تصور میکنند که این یخ زدگی است که باعث از بین رفتن زگیل میشود اما نه . در واقع این انتقال گرمای بعد از فریز کردن است که باعث از بین رفتن زگیل ها میشود .

همانطور که میدانیم نیتروژن در دمای ۱۹۶- درجه سانتی گراد به محل مورد نظر اسپری میشود پس حتی دمای معمولی بدن هم میتواند انرا به جوش بیاورد.

بعد از این که نیتروژن به بافت مورد نظر اسپری شد یخ زدگی اتفاق می افتد و پس از ان پزشک صبر میکند تا دمای نرمال بدن این انجماد را ذوب کند . در صورت لزوم دوباره ان قسمت را منجمد کند.

نیتروژن مایع باعث تخریب دیواره سلولی میشود ودر نتیجه بافت زگیل را از بین میبرد و در پایان باعث التهاب ان قسمت میشود .

مدت زمان بهبودی در این روش

بعد از کرایوتراپی حدودا دو هفته زمان میبرد تا بهبود کامل حاصل شود و تا پایان این دوره فرد نباید رابطه جنسی داشته باشد.

معمولا در این مدت بیمار کمی درد و سوزش دارد و گاهی شاهد زخم و تاول هم هست

اگر تاول ها سر باز کردند باید به خوبی ضد عفونی شوند تا از بروز هر گونه عفونت جلوگیری شود

از مزایای این روش میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

سریع است, اسیب کمتری دارد ,ارزان تر است و مطمئن

بعد از کرایوتراپی اگر با تب , خونریزی پی در پی , ترشحات بد بو یا زرد رنگ و درد مداوم روبرو شدید حتما با پزشک خود در میان بگذارید.

کرایوتراپی برای افراد مسن و کودکان با احتیاط بیشتری انجام میدهند چون احتمال تشکیل تاول و اسکار شدگی در انها بیشتر است .

همین الان بخوانید  درمان قطعی زود انزالی

روش هایی برای درمان وزوز گوش

الکتروکوتر:

در این روش پزشک از جریان الکتریسیته استفاده میکند و با یک دستگاه الکتریکی کم ولتاژ بافت زگیل را گرم و در نهایت میسوزاند .

در صورتی که این روش درمان برای بیمار تجویز شود باید از چند روز قبل مصرف داروهایی که انعقاد خون را کاهش میدهند و به عبارتی رقیق کننده های خون هستند مثل اسپرین , ایبو پروفن , وارفارین و مثل انها را قطع کند.

در الکتروکوتر پوست ناحیه مورد نظر را تمیز میکنند . برای جلوگیری از سوختگی محل را با ژل مخصوص پوشش میدهند و از بی حسی موضهی استفاده میشودد تا بیمار کمترین درد را متحمل شود

بعضی از مراجع کنندگان گمان میکنند جریان برق به کل بدنشان اعمال میشود . در صورتی که چنین نیسن و جریان برق را به هیچ وجه وارد بدن فرد نمیکنند. بلکه فقط ناحیه هایی که با نوک پروب (وسیله سوزنی شکل) در تماس اند و قصد از بین بردن ان را داریم در معرض الکتریسیته قرار میگیرد . معمولا زگیل ها با یک جلسه درمان از بین میروند .

لیزر درمانی :

در لیزر درمانی پرتو های نور با شدت زیادی به صورت مستقیم به زگیل ها تابیده میشوند

باور غلطی که در باره لیزر زگیل ها وجود دارد این است که دود ناشی از لیزر باعث پخش شدن ویروس ان به سایر نقاط میشود.

امروزه با پیشرفت دستگاه ها و محصولات پزشکی این نگرانی بی مورد است . زیرا دستگاه وکیوم دود ناشی از لیزر را در خود میکشد و در نهایت به وسیله فیلتر های نانو تصفیه و از فضای محیط کار خارج میکند.

لیزر زگیل های تناسلی به مهارت و تخصص خاصی نیاز دارد . نسبت به سایر روش های درمان هزینه بالا تری دارد و سرعث بهبود ان نیز بالاتر است.

بعد از لیزر از کرم های انتی بیوتیک روی محل مورد نظر استفاده کنید و سعی کنید تا حد امکان محل مورد نظر را خشک نگه دارید.

جراحی:

از این روش معمولا زمانی استفاده میشود که زگیل تناسلی حجم بالایی داشته باشد و سایر روش ها تاثیر چشمگیری حاصل نکنند .در جراحی زگیل های تناسلی معمولا بیهوشی کامل بیمار را داریم و بخش های مورد نظر را با استفاده از وسایل و تجهیزات مختلف از پوست جدا میشود . محل را با بخیه میبندند در این روش معمولا جای زخم باقی میماند . دوره بهبود طولانی تری دارد و مراقبت های بیشتری را بعد از عمل میطلبد .

همین الان بخوانید  درمان گلودرد فوری

درمان با اسید :

گاهی در صورت خفیف بودن زگیل های تناسلی پزشک تشخیص میدهد که با استفاده از اسید های خاصی این زائده قابل درمان است.

برای سرعت بخشیدن به روند لایه برداری باید بعد از هر بار استفاده از اسید بافت های مرده روی پوست را به ارامی پاکسازی کنید

باید از برخورد اسید با قسمت های سالم پوست جدا جلوگیری کنید این روش را معمولا برای نواحی حساس به کار نمیبرند.

پماد یا کرم :

این روش نیز گاهی به کار میرود منتها زمان بر و طولانی ست.

درصورتی که تشخیص پزشک استفاده از پماد و کرم ها است باید قبل از مصرف محل را به خوبی تمیز کنید . حتما از لباس زیر های نخی استفاده کنید در هنگام مصرف دقت لازم را داشته باشید تا پماد به بخش های حساس تر از جمله قسمت های داخلی واژن برای خانم ها برخورد نداشته باشد . که در این صورت تورم و سوزش را به همراه دارد .

هشدار: تحت هیچ شرایطی از محصولات و دارو های درمان زگیل تناسلی بدون مشورت و تجویز پزشک استفاده نکنید این کار ممکن است سوختگی های شدید و غیر قابل جبرانی را به بار اورد

در مورد خدمات پرستاری در منزل آبادیس بیشتر بدانید:

مرکز خدمات پرستاری، پزشکی و درمانی در منزل آبادیس ارائه دهنده کلیه خدمات پزشکی، پیراپزشکی و کلینیکی در منزل شما. ما در مرکز پرستاری آبادیس با توجه به دارا بودن مجوزهای لازم این امکان را جهت ارائه خدمات حمایتی، تشخیصی و درمانی به شما عزیزان در امن‌ترین مکان ممکن یعنی منزل یا محل کار شما با بالاترین سطح کیفی و در کمترین زمان ممکن فراهم نموده‌ایم. 

درصورت داشتن درخواست فوری یا حتی نیاز به ویزیت پزشک در منزل و سرم تراپی در منزل می‌توانید در تمامی ساعات روز با کارشناسان مربوطه در مرکز پرستاری آبادیس تماس بگیرید.

طرف قرارداد با بانک‌ها و امکان دریافت بیش از ۷۰% هزینه های درمانی در منزل از بیمه تحت پوشش با ارائه رسید از ما.
پیشنهاد می‌کنیم از مطالب آموزشی ما در وبلاگ آبادیس و پیج اینستاگرام آبادیس که روزانه درج می گردد استفاده فرمایید.

شمال تهران
مرکز و جنوب تهران
تماس فوری

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

تحریریه آبادیس وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات پرستاری در منزل 👨‍⚕️ فقط با یک تماس تماس فوری
+ +