درمان فوری سردی معده

سردی معده و چاقی چه ارتباطی با هم دارند؟

طبق گفته برخی از کارشناسان طب سنتی، سردی معده یکی از دلایل چاقی و اضافه وزن است. با این گروه از افراد بلغمی مزاج گفته می‌شود. از آنجا که بلغمی‌ها مزاج تر و سردی دارند، در انجام فعالیت بدنی تنبل هستند و میل زیادی هم به پرخوری دارند. به همین دلیل این افراد چاق می‌شوند. از سوی دیگر گفته می‌شود به دلیل طبع سرد بلغمی‌ها، بدنشان قدرت متابولیسم زیادی ندارد. در نتیجه چربی‌های اضافه زیادی در بدنشان ایجاد می‌شود.

البته آبادیس با علم روز دنیا پیش رفته و بر روی این مسائل تمرکزی ندارد. از نظر ما سردی معده و چاقی نمی‌توانند با هم مرتبط باشند. با این حال سردی معده امری پذیرفته شده است.

درمان فوری سردی معده

برای برطرف کردن سردی معده راه‌های زیادی وجود دارد که در منزل هم می‌توانید این راه‌ها را انجام دهید. تمامی این راه ها را بصورت خلاصه و طبقه بندی شده به شما راوه میکنیم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

از نظر ما بهترین راههای دفع بلغم و سردی معده عبارتند از:

خودداری از خوردن غذاهای سرد با هم

منظور از غذاهای سرد این نیست که غذای داخل یخچال را درآورید و بدون گرم کردن شروع به خوردن کنید. بلکه غذاهای سرد به مجموعه‌ای از غذاها گفته می‌شود که طبع سردی دارند. این غذاها حتی اگر گرم هم مصرف شوند همچنان سرد محسوب می‌شوند.

برای مثال خیار، ماهی، برنج، عدس، گوشت گاو، لبنیاتی مثل دوغ و ماست جزء غذاهای سرد هستند. حالا زمانی که شما دو غذای سرد را همزمان با هم میل می‌کنید، سردی معده بیشتر می‌شود. در چنین مواقعی دچار حالت تهوع، درد درد و استفراغ می‌شوید. برای مثال خوردن ماهی و ماست یکی از خطرناک‌ترین غذاهایی است که افراد بلغمی باید از خوردن آن‌ها با یکدیگر خودداری کنند.

تصویر فردی که مشکل سردی معده دارد و باید درمان شود

دمنوش‌های کافئین‌دار را کم کنید

یکی دیگر از راه‌های درمان سردی معده در منزل، خودداری از مصرف بیش از حد دمنوش‌های حاوی کافئین است. چای سیاه، چای سبز، قهوه و کاکائو حاوی مقادیر زیادی کافئین هستند که سردی معده را افزایش می‌دهد. افراد بلغمی باید مصرف این دمنوش‌ها و خوراکی‌های کافئین‌دار را به حداقل برسانند.هر چند که نخوردن این نوشیدنی‌ها با سردردهای شدید همراه می‌شود، اما باید تا جایی که می‌توانید خوردن آن‌ها را محدود کنید.

همین الان بخوانید  واریس پا چیست؟

 

زنیان و سردی معده

زنیان دانه‌هایی معطر است که می‌توانید از عطاری‌ها تهیه کنید. این گیاه خاصیت ضدالتهابی دارد و می‌تواند به تقویت سیستم گوارشی کمک کند. جالب است بدانید زنیان می‌تواند رطوبت و سردی معده را دفع کند. یکی از راه‌های لاغری سریع بلغمی ها مصرف دمنوش زنیان است. زیرا با گرم کردن معده به کاهش وزن این افراد کمک زیادی می‌کند.

 

زنجبیل برای سردی معده

یکی دیگر از راه‌های درمان فوری سردی معده در خانه، مصرف دمنوش زنجبیل است. این گیاه قرن‌هاست که در طب سنتی کاربرد دارد. البته در پزشکی نوین هم از گیاه زنجبیل برای تولید داروهای زیادی استفاده می‌شود. برای اینکه بلغم معده را درمان کنید، می‌توانید مقداری از ریشه زنجبیل را در آب بجوشانید.

روش دیگر مصرف زنجبیل همراه با غذاست. برای مثال در خورشت مقدار کمی زنجبیل بریزید. به دلیل اینکه این گیاه دارای طعم دلنشینی است، غذای شما را خوشمزه‌تر می‌کند. روش دیگر درست کردن کیک خانگی با کمک زنجبیل است. در واقع با کمک زنجبیل نوعی شیرینی رژیمی هم درست می‌کنید.

 

مصرف نعناع فلفلی

نعناع فلفلی یکی از گیاهانی است که برای مقابل ناراحتی‌های معده کاربرد دارد. مطالعات زیادی نشان داده است مصرف نعناع فلفلی به کاهش علائم سوءهاضمه و سندرم روده‌تحریک‌پذیر (IBS) کمک زیادی می‌کند. طبق تحقیقات صورت گرفته حتی جویدن آدامس حاوی نعناع فلفلی هم می‌تواند معده را آرام کند.

یکی از راه‌های درمان سردی معده در منزل نوشیدن دم‌کرده نعناع به جای چای سیاه است. جویدن چند برگ نعناع هم همانند دمنوش این گیاه به رفع سردی و بلغم معده کمک زیادی می‌کند.

مصرف مرتب دمنوش بابونه و رازیانه

از دیگر روش‌های درمان فوری سردی معده در خانه مصرف چای رویبوس (چای قرمز) است. این دمنوش می‌تواند گرگرفتگی معده را درمان کند. همچنین کسانی که به دلیل سردی معده به طور مداوم دچار درد معده هستند، بهتر است دمنوش بابونه میل کنند. این دمنوش خاصیت تسکین‌دهنده دارد. از سوی دیگر به درمان قطعی سوءهاضمه ، نفخ و گرفتگی معده کمک زیادی می‌کند.

جالب است بدانید اگر چای بابونه را با مقدار کمی لیموترش مصرف کنید، علاوه بر رفع سردی معده، ریفلاکس معده را هم درمان می‌کند.

 

مصرف عسل طبیعی و خرما

برای درمان فوری سردی معده می‌توانید در زمان شب یک قاشق عسل طبیعی مصرف کنید. همچنین اگر بعد از مصرف غذاهای سرد مثل ماهی، برنج، عدس و …. یک قاشق عسل و یا چند عدد خرما مصرف کنید، باعث دفع بلغم و سردی معده می‌شود.

همین الان بخوانید  درمان فشار خون بالا
تصویر فردی که دچار مشکل سردی معده شده است و با روش های گیاهی میتواند درمان شود

در مورد خدمات پرستاری در منزل آبادیس بیشتر بدانید:

مرکز خدمات پرستاری، پزشکی و درمانی در منزل آبادیس ارائه دهنده کلیه خدمات پزشکی، پیراپزشکی و کلینیکی در منزل شما. ما در مرکز پرستاری آبادیس با توجه به دارا بودن مجوزهای لازم این امکان را جهت ارائه خدمات حمایتی، تشخیصی و درمانی به شما عزیزان در امن‌ترین مکان ممکن یعنی منزل یا محل کار شما با بالاترین سطح کیفی و در کمترین زمان ممکن فراهم نموده‌ایم. 

درصورت داشتن درخواست فوری یا حتی نیاز به ویزیت پزشک در منزل و سرم تراپی در منزل می‌توانید در تمامی ساعات روز با کارشناسان مربوطه در مرکز پرستاری آبادیس تماس بگیرید.

طرف قرارداد با بانک‌ها و امکان دریافت بیش از ۷۰% هزینه های درمانی در منزل از بیمه تحت پوشش با ارائه رسید از ما.
پیشنهاد می‌کنیم از مطالب آموزشی ما در وبلاگ آبادیس و پیج اینستاگرام آبادیس که روزانه درج می گردد استفاده فرمایید.

شمال تهران
مرکز و جنوب تهران
تماس فوری

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

تحریریه آبادیس وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات پرستاری در منزل 👨‍⚕️ فقط با یک تماس تماس فوری
+ +